Publiczna Szkoła Podstawowa Specjalna nr 25 to nowoczesna i przyjazna szkoła dla niepełnosprawnego dziecka.
To szkoła z sercem, która zmieniła swój wizerunek i wypracowała nowoczesny, efektywny model pracy
z dzieckiem specjalnej troski.
Szkoła wydaje takie same świadectwa jak szkoły ogólnodostępne, pomijając określenie "specjalna". Przedmioty nauczania, podręczniki są takie same jak
w innych szkołach.
Gwarantujemy realizację zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego dziecka.
Jesteśmy szkołą,
w której uczeń zdobędzie wiedzę
i umiejętności do dalszego kształcenia
i życia w społeczeństwie. Uwierzy we własne możliwości, rozwinie własną osobowość
i zainteresowania. Pozna czym jest: przyjaźń, partnerstwo, szacunek, pomoc, radość
i zabawa.
Nasza szkoła to szkoła bezpieczna pozbawiona zjawisk agresji, zapewniająca akceptację każdemu dziecku.
Każdy uczeń niepełnosprawny intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym pracuje w oparciu o "Indywidualny program edukacyjny i rewalidacyjny".
Szkoła mieści się w budynku przy ul. Letniskowej 1
w pobliżu Puszczy Bukowej,
w szczecińskiej dzielnicy Zdroje. Wokół budynku szkolnego jest rozległy teren rekreacyjny i boisko szkolne.
Szkoła prowadzi wczesne wspomaganie rozwoju małego dziecka, szkołę podstawową. Oferujemy mało liczne klasy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym, znacznym, głębokim i z dodatkowymi niepełnosprawnościami. W naszej szkole znajdują się specjalistyczne oddziały dla dzieci
o różnym poziomie niepełnosprawności intelektualnej i fizycznej.
W szkole prowadzone są specjalistyczne zajęcia rewalidacyjne:
diagnoza i terapia opóźnień neurorozwojowych - badanie i terapia dysfunkcji na niższym poziomie mózgu w związku z problemami w uczeniu się i zachowaniu
RSA Biofeedback - polepszenie wskaźników stanu zdrowia, poprzez regulację rytmu oddechu przeponowo-relaksacyjnego oraz synchronizacja rytmu serca z oddechem
EEG Biofeedback - metoda terapii opartą na wyspecjalizowanej technice komputerowej umożliwia trening mózgu w celu poprawienia jego efektywności i uzyskania kontroli nad procesami fizjologicznymi
kinezjotaping logopedyczny - samodzielna metoda bądź uzupełnienie masażu logopedycznego mający na celu stymulację pracy narządów artykulacyjnych
program Dr Neuronowski
metody komunikacji wspomagającej i alternatywnej (aac)
Integracja Sensoryczna - ćwiczenia mające na celu wzajemne na siebie oddziaływanie różnych zmysłów
metoda Tomatisa - trening uwagi słuchowej
wspieranie uwagi słuchowej poprzez słuchanie dźwięków o określonej częstotliwości przez urządzenie zwane „elektronicznym uchem”; w rezultacie daje to poprawę koncentracji, myślenia, pamięci, rozwija zdolności komunikacyjne, poprawia społeczne relacje
Indywidualna Stymulacja Słuchu dr Johansena - wspomaganie rozwoju dla osób z zaburzeniami przetwarzania słuchowego, nadwrażliwością słuchową, zaburzeniami mowy
integracja bilateralna - ćwiczenia usprawniające obustronną koordynację ciała
Kinezjologia edukacyjna Dennisona - stymulacja obydwu półkul mózgowych ciała poprzez ćwiczenia ruchowe
ortooptyka - usprawnianie pracy oczu
grafomotoryka - usprawnianie motoryki małej (ręki)
dogoterapia - zajęcia psychoedukacyjne z udziałem psów
zajęcia korygujące wady mowy przy pomocy specjalistycznych programów komputerowych
korekcja wad postawy
usprawnianie technik szkolnych
usprawnianie zaburzonych funkcji analizatorów przy pomocy technologii komputerowej
zajęcia psychoedukacyjne
muzykoterapia
trening zastępowania agresji ART
|
|
Uczniowie naszej szkoły mogą korzystać z Centrum Multimedialnego mieszczącego się
w bibliotece szkolnej oraz Pracowni Internetowej.
Zajęcia prowadzone są w nowoczesnych klasopracowniach
i salach lekcyjnych, które wyposażone zostały w nowe meble
i nowoczesne pomoce dydaktyczne. W szkole znajduje się świetlica, której wychowawcy to wykwalifikowani specjaliści,
w tym pedagodzy.
W szkole organizowane są zajęcia pozalekcyjne, takie jak:
- chór
- aerobik "Panterki"
- drużyna piłkarska
- zajęcia taneczno-ruchowe
- zajęcia komputerowe
- teatr kukiełkowy "Za płotem"
- Teatr Faktu
- Szkolne Koło Turystyczne
- sekcja redakcyjna gazetki szkolnej "Promyk"
Wczesne wspomaganie rozwoju małego dziecka
Celem Zespołu Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka jest pobudzanie psychoruchowego
i społecznego rozwoju dziecka od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki
w szkole. Zajęciami może być objęte każde dziecko, niezależnie od rodzaju niepełnosprawności. Wsparcie otrzymuje także rodzina dziecka.
Wczesne wspomaganie jest bezpłatne.
Zajęcia w ramach wczesnego wspomagania organizuje się
w wymiarze od 4 do 8 godzin
w miesiącu, w zależności od możliwości psychofizycznych i potrzeb dziecka, prowadzone są indywidualnie z dzieckiem i jego rodziną.
W przypadku dzieci, które ukończyły 3 rok życia, zajęcia w ramach wczesnego wspomagania mogą być prowadzone w grupach liczących 2 lub 3 dzieci, z udziałem ich rodzin.
Zajęcia w ramach wczesnego wspomagania,
w szczególności z dziećmi, które nie ukończyły 3 roku życia, mogą być prowadzone także w domu rodzinnym.
W ramach wczesnego wspomagania rozwoju małego dziecka szkoła oferuje formy pomocy dziecku: diagnozę i terapię opóźnień neurorozwojowych, terapię Integracji Sensorycznej, Trening Uwagi Słuchowej metodą Tomatisa, Indywidualną Stymulację Słuchu metodą
dr Johansena, Terapię Kinezjologii Edukacyjnej metodą Dennisona, terapię z zakresu ortoptyki, grafomotoryki, metodę ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne, zajęcia logopedyczne przy użyciu nowoczesnych urządzeń komputerowych i wiele innych działań.